Att tatuera eller inte tatuera...

Det tvistar den lärde om... Det finns ju en hel del åsikter om kroppsutsmyckning, både bra och dåliga. Jag står med stadig fot på den bra sidan. Varför inte? Självbestämmande är ju en av grundprinciperna i vårt samhälle, så varför då all denna diskussion? Om en människa tycker att tatueringar/ piercingar är någonting alldeles speciellt, ja då är det väl upp till honom/henne att välja. Egentligen, vad spelar det andra människor för roll att en annan människa har några eller kanske många tatueringar?

Jag har försökt fundera på varför så många tycker att det är att förstöra sin kropp. Visst är det okej att tycka det men man kan ju inte förvänta sig att alla andra också gör det. Ganska ofta får man höra från föräldra generationen att tänk vad kommer du att tycka sedan, när du ligger där på ålderdomshemmet med alla dina tatueringar. Mitt svar på detta blir, förmodligen kommer jag att vara lika nöjd då som nu. Det kommer heller inte att vara speciellt märkvärdigt eftersom alla andra på det där hemmet också kommer att ha det.

Vad jag vill få sagt är det att jag tycker att alla människor har rätt att göra vad de vill, så länge det håller sig inom lagens gränser. Jag gillar tatueringar så därför tatuerar jag mig. Folk kan tycka vad de vill men det är ju trots allt på min kropp de sitter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0