Alla dessa foton på outfits

När man kikar runt i bloggvärlden så möts man av en stor hög med foton på outfits. Halva Sverige verkar ha gått och blivit super intresserade av mode. Har jag missat något? Det finns verkligen folk som vill veta vad andra människor har på sig varje dag. Människor som de ibland inte ens känner. Alltså jag har inget emot snygga kläder, jag gillar själv att handla kläder och känna mig fin. Dock har jag inget behov av att visa hela världen vad jag har på mig.

Hur många av dessa bloggerskor skulle överväga att lägga ut en bild på sig själva där de är osminkade, har en trasig t-shirt och mjukisbyxor? Allt måste vara perfekt in i minsta detalj, då åker kameran fram. Är det verkligen någon som vill veta vart du köpt din tröja?

På bloggportalen finns en fuktion som heter "om du gillar denna blogg, kanske du också är intresserad av..." Bland dessa "andra" bloggar hittar jag...just det ja, modebloggar. Why oh why? Vad har jag gemensamt med dessa? Jag bara undrar, är min blogg lika ytlig och självupptagen? Någonstans trodde jag ändå att jag försökt skapa en blogg som stundtals innehåller en hel del tankar och reflextioner. Att jag försökt visa en viss djupsinnighet. Är det bara min illution, är jag egentligen precis som alla andra?

Kommentarer
Postat av: Tilda

Håller med om det du skriver!

2008-09-03 @ 11:19:44
URL: http://kinell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0